Frågor? Ring oss: 040 655 14 04
,
Du är viktig för oss! Vi vill att du ska känna dig trygg med ditt köp. Självklart registrerar vi dina uppgifter på ett säkert och skyddat sätt, enligt dataskyddsförordningen (GDPR) och övrig svensk dataskyddslagstiftning. Storehaus ägs och drivs av Polhus AB, med org.nr 556624-0296. Dina uppgifter används för att vi ska kunna hålla vad vi lovat, t.ex. för att vi ska kunna leverera ditt förråd, anpassa marknadsföringen och tipsa om erbjudanden som vi tror du kommer gilla. Vi kan också behöva samköra dina uppgifter med andra register inom Polhus AB och våra samarbetspartners. Vår dialog sparas för att kunna ge dig riktigt bra service.
Du som kund har när som helst rätt att få information om vilka uppgifter vi registrerat och hur vi använder dem. Du har självklart också rätt att begära att vi ändrar eller tar bort felaktiga uppgifter om dig. Vill du inte längre få erbjudanden från oss kan du när som helst dra tillbaka ditt samtycke. Om du beställt en vara som skickas från tredje part kommer Storehaus dela de uppgifter som krävs till dessa parter för att fullfölja din beställning. Om du chattar eller mejlar med oss kan uppgifter som du delar med oss sparas så att vi kan söka i tidigare dialog med dig och på så sätt erbjuda dig bättre service. Självklart säljer vi inte några uppgifter till tredje part. Vi sparar dina personuppgifter så länge det är nödvändigt för att leverera det vi kommit överens om eller så länge lagen kräver det. Därefter raderas uppgifterna från våra system.
Vill du veta mer om hur vi hanterar dina uppgifter?
Ta kontakt med vårt personuppgiftsombud Anton Troedson, a.troedson@storehaus.se Du kan också begära ett personuppgiftsutdrag eller en rättelse. Skicka då en undertecknad begäran till:
Storehaus c/o Polhus AB Djäknegatan 31 211 35 Malmö
Men hur var det nu med kakor?
En kaka (cookie) är en liten textfil som skickas från Storehaus servrar och lagras på din dator. Kakan används främst för att ge dig en så bra användarupplevelse som möjligt. Vi använder också tjänster från tredje part som i sin tur kan använda kakor för att förbättra användarupplevelsen, t.ex. Google Analytics. Du kan välja bort kakor från tredje part via en av de här länkarna: http://www.youronlinechoices.com/se/dina-val http://www.networkadvertising.org/choices
Fått en offert?
Om inget annat är angivet är offerten giltig i 14 dagar.
Betalningsalternativ
Faktura
När du väljer att betala via faktura samarbetar vi med Klarna. För att kunna handla mot faktura behöver du uppge ditt person- eller organisationsnummer. Men oroa dig inte, vi behandlar alltid dina personuppgifter med respekt och enligt gällande dataskyddslagar.
För att kunna handla mot faktura behöver du också uppfylla vissa förutsättningar. Du måste till exempel vara över 18 år och vara registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige. Dessutom får du inte ha några betalningsanmärkningar.
Vi genomför en sedvanlig kreditprövning efter att du har lämnat dina personuppgifter i kassan. Ibland kan det innebära att vi behöver ta en kreditupplysning. I så fall skickar vi alltid en kopia av kreditupplysningen hem till dig. När du handlar mot faktura har du 14 dagar på dig att betala. Om betalningen är försenad utgår det en avtalad påminnelseavgift samt lagstadgad dröjsmålsränta på 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Om du beställer för ett belopp över 150 000 kr så tar vi alltid in en handpenning på differensen mellan totalbeloppet och 150 000 kr vid köptillfället.
Kortbetalning
När du väljer att betala med kort registrerar vi dina kortuppgifter på en säker sida. Sedan debiteras hela beloppet från ditt kort. Transaktionen är mycket säker då den sker över en krypterad förbindelse.
Trustly direktbanksbetalningar
Du kan också välja att betala med Trustly direktbetalningar. Det är ett smidigt sätt att betala via din vanliga bank. Du väljer vilket konto du vill betala från och autentiserar sedan ditt köp.
Om du vill veta mer om vad som gäller när du handlar på nätet kan du alltid läsa mer i Konsumentköplagen och Distans- och hemförsäljningslagen.
Ångerrätt
Vid beställning på distans har du som privatkund rätt att ångra köpet inom 14 dagar, när du handlar inom Sverige. Ångerrätten gäller inte vid företagsköp. Mejla oss på info@storehaus.se inom 14 dagar efter lagd beställning om du av någon anledning ångrar dig och vill avbryta ditt köp. Ange ordernummer i mejlet och se till att det framgår tydligt att du vill åberopa ångerrätten.
Returfrakt vid distansköp
Ångrar du ditt köp är det du som kund som betalar returfrakten.
Leverans Om dina produkter finns i lager skickas de ut inom 10 arbetsdagar. Vi erbjuder fri frakt från 990 kr, vid leverans till fastlandet. Vid leverans till öar utan fast vägförbindelse tillkommer en fraktkostnad. Här hittar du mer info om våra leveransvillkor.
Garanti När du fått hem dina varor och packat upp paketen, kontrollera att alla delar finns med och är i gott skick. Skulle någon del vara skadad eller saknas, ersätter vi delen utan kostnad. Kontakta oss så snart som möjligt så att vi har möjlighet att avhjälpa problemet.
Garantin täcker inte skador som uppstått pga. felaktig hantering av dig som kund, tex felaktig förvaring eller felaktig montering. Följdskador som uppstår på grund av felaktig hantering täcks inte heller.
Vid montering, använd manualen som medföljer produkten. Då är du säker på att du har rätt manual för ditt hus. Generellt stämmer även manualen på hemsidan, men uppdateringar och ändringar kan göra att den skiljer sig något från produkten som levererats till dig.
Reklamation Vi är stolta över våra produkter som tillverkas av kvalitetsvirke från Nordens ledande sågverk. Varje paket genomgår noggranna kvalitets- och fuktkontroller innan det lämnar fabriken för att säkerställa högsta kvalitet. Trots det händer det tyvärr ibland att någon del är skadad eller saknas vid leverans och du som kund måste reklamera produkten.
Ta kontakt med oss så snart som möjligt så att vi har möjlighet att hjälpa dig. Beskriv vilka delar som är skadade eller saknas och skicka med bilder som visar problemet. Ju mer information vi har, desto lättare är det för oss att göra en bedömning och hjälpa dig genom att t.ex. skicka ut nya delar. Reklamationen ska innehålla:
En kort och tydlig beskrivning av varför ni reklamerar produkten
Modellnamnet och storleken på förrådet i kvm
Beteckningen för den skadade delen. Ni hittar den i manualen, tex. pos. 003
Antal skadade delar, tex. 2 st pos. 003
Bilder som visar de skadade delarna eller annat som rör reklamationen
Om ni saknar delar, ange vilken leveransadress vi ska skicka ersättningsdelar till
Kontakta oss på info@storehaus.se för att registrera din reklamation
Det här täcks inte av reklamationsrätten:
Färgskiftningar som förekommer naturligt i träet och inte påverkar vare sig kvalité eller livslängd Delar som ni redan målat eller behandlat, eller som redan är monterade Små kvistar eller sprickor i träet som inte påverkar byggnadens stabilitet Trä som vridit sig men kan monteras Skador som uppstått pga undermålig behandling av träet Takbrädor med en liten vankant, ohyvlade områden, mindre hål eller kvisturslag Reklamationer som kommer in efter att huset monterats på ett felaktigt sätt Fel som uppstått pga att grunden är felaktigt utförd
Observera också
Golvbrädor på 22 mm eller tunnare virke är tänkta som undergolv. Mindre hål, kvistar eller sprickor kan förekomma.
Om ni väljer att måla/lasera förrådet i svart eller i en annan mörk kulör kan det leda till att det uppstår större sprickor än normalt i solutsatta väderstreck. Reklamationsrätten är begränsad till ersättningsvaror och saknat eller felaktigt material. Ersättningsdelar levereras alltid obehandlade. Storehaus förbehåller sig rätten att göra uppdateringar av produkterna löpande.
Vill du veta mer om oss? Läs mer Om Storehaus