Frågor? Ring oss: 040 655 14 04
,
Vi bjuder på frakten och levererar din order till leveransadressen du har angett. Om varan finns i lager plockar vi ihop din order och planerar leverans inom 10 arbetsdagar. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. Om ert förråd eller några av tillbehören inte finns i lager kan du hitta aktuell leveranstid på produktsidan.
Om du beställt till en adress på en ö utan fast vägförbindelse tillkommer en fraktavgift. Vi kontaktar dig när vi fått in beställningen och informerar om vad fraktkostnaden hamnar på. Vill du att vi räknar på fraktkostnaden innan du lägger din beställning är du välkommen att höra av dig till kundservice.
Leveransen kommer med en stor lastbil. Observera att det är ditt ansvar som kund att kolla upp att vägen som leder till er leveransadress klarar av tung trafik. Om nödvändigt skall du söka tillstånd hos de vägföreningar som krävs. Er order lastas av med en palldragare. Det innebär att den inte kan lastas av på en ojämn väg, tex en grusväg eller skogsväg. Chauffören kör så nära din leveransadress som möjligt och lastar av där hen bedömer det säkert. Vi kan inte hjälpa till att bära in paketen.
Retur
Om du väljer att returnera en produkt står du som kund för returfrakten. Det är också du som är ansvarig för produkten när den transporteras till oss och står för eventuella transportskador som kan uppstå vid retur.
Bomkörning
Om vi inte får kontakt med dig i samband med leverans eller om vägen inte är framkomlig debiteras du för de kostnader som uppstår vid så kallad bomkörning. Det vill säga de kostnader som uppkommit för Storehaus i samband med leverans och retur av din order. Kostnaderna kan bli omfattande, upp till 5000 kr. Om du vill att vi kör ut din order igen efter en bomkörning är det du som kund som betalar för den andra utkörningen, även om den första var gratis. Här är några saker som kan leda till bomkörning:
Leveransadressen vi fått stämmer inte
Adressen går inte att nå på ett säkert sätt
Dåliga vägförhållanden gör att bilen inte kan ta sig fram
Garanti
Kontrollera paketen vid leverans. Om ni upptäcker några skador medan chauffören är på plats, ber ni att chauffören antecknar skadorna. Ta också bilder på paketen i olika vinklar och skicka till oss. Om ni skulle upptäcka några skador i samband med att ni packar upp paketen ersätter vi de skadade delarna utan kostnad. Kontakta oss så hjälper vi er. Ni behöver inte kontakta fraktbolaget, det gör vi på Storehaus.
Vill du veta mer om oss? Läs mer Om Storehaus